Dünyanın En İyi Erişilebilir Projesi Ödülü Bergama'nın
Birleşmiş Milletler işbirliği ile yürütülen Zero Project tarafından "Dünyanın En İyi Erişilebilir Projesi" ödülünü, 97 ülkeden 523 aday arasından "Erişilebilir Eğitim Sistemleri "projesi ile Bergama'dan katılan Teknofest şampiyonu "Türkiye Kapsayıcılık Takımı" kazandı.Birleşmiş Milletler işbirliği ile yürütülen Zero Project tarafından "Dünyanın En İyi Erişilebilir Projesi" ödülünü, 97 ülkeden 523 aday arasından "Erişilebilir Eğitim Sistemleri "projesi ile Bergama'dan katılan Teknofest şampiyonu "Türkiye Kapsayıcılık Takımı" kazandı.
Bergama Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmenleri Sözer VURGUN, Seda KESKİN VURGUN, Şaban ERKAN, Fuat ALICI ile birlikte Bergama Bilim ve Sanat Merkezi öğrencisi Taha Arben VURGUN Zero Project Awardee 2024" ödülünü 22 Şubat 2024 tarihinde Viyana'da gerçekleştirilen The Zero Project Conference 2024'te Zero Project Kurucu ve Yönetim Kurulu Başkanı Martin ESSL'den aldılar.
Ülkemiz adına törene katılan Türkiye Cumhuriyeti Birleşmiş Milletler Daimi Büyükelçimiz Levent ELER ile törende ödül alan öğretmenlerimizle bir araya gelerek yaşattıkları gururdan dolayı kendilerine teşekkürlerini iletti.
Dünya'nın En İyi Erişilebilir Projesi ödülünü alan çalışmada, engeli olan ya da olmayan tüm çocukların eğitim alabileceği herkes için erişilebilir olan sesli ve dokunsal eğitim materyalleri ve oyuncaklar üretilerek engelli öğrenciler dâhil tüm öğrencilerin bir arada eğitim faaliyetlerinden faydalanması amaçlanmıştır.
Proje kapsamında herkes için eğitimde ortak bir tasarımın mümkün olabileceğini gösteren kapsayıcı yaklaşımla oluşturulmuş sesli ve dokunsal eğitim materyalleri ve oyuncaklar üretilmiştir.
Geliştirilen bu materyal tasarımının bugüne kadar hazırlanan materyallerden en büyük farkı, gören ve görmeyen çocukların aynı materyali kullanabilmesi ve bir arada eğitim görebilmelerine imkân tanıması herkes için erişilebilir olmasıdır.
Bu Dünya'da bir ilk niteliği taşıyan bu projede kullanılan materyaller eğitim ortamlarında yerini alarak görme engellilerin eğitimindeki en temel sorun olan materyal sorununu çözmüştür.
Projede geliştirilen materyaller ülkemiz ile birlikte 11 Afrika ülkesinde ve Pakistan'da kullanılmaya devam etmektedir. Ayrıca ABD ve Japonya'da da proje uygulaması başlamıştır.